معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دست و گردشگري گفت : كوتاهترين راه براي رسيدن به منويان رهبر معظم انقلاب در خصوص اجراي عملي و اقدام در اقتصاد مقاومتي گسترش بخش گردشگري است.

گسترش گردشگري راه رسيدن به اقتصاد مقاومتي است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، مسعود سلطاني فر روز پنجشنبه درآيين تجليل ازاعضاي ستاد اجرايي خدمات سفر قشم در نوروز 95 ، افزود: در نوروز امسال شاهد تعامل بسيار خوب مردم با خدمتگذاران بوديم و با مديريتي زماني كه انجام شد ، رشد 10 درصدي سفرها و 50 درصدي بازديد از مراكز فرهنگي ، تاريخي و جاذبه هاي گردشگري را نسبت به پارسال شاهد بوديم. 
وي ، سفرهوشمندانه مردم همراه با مطالعه قبلي واستفاده از ابزارمختلف رسانه اي به منظور يافتن مقاصد جديد را از ويژگي هاي سفرهاي امسال نوروزي كشور دانست و افزود: امسال ساماندهي زماني و مكاني براي سفرها انجام خواهد گرفت تا سفرها در طول سال گسترده شوند ومكان هاي مختلف براي اقشار مختلف مردم آماده و معرفي شود. 
معاون رئيس جمهوري با بيان اينكه ساماندهي زماني مسافرت ها موجب كاهش فشار روي محورهاي مواصلاتي و اقامتگاه ها مي شود، افزود: اين مهم ، همچنين به رونق هميشگي مراكز ديدني، تاريخي و اقامتي نيز منجر خواهد شد. 
وي، تخفيف هواپيما، قطار و اتوبوس هاي مسافرتي را از جمله مشوق هاي لازم به منظور نيل به اين منظور دانشت و افزود: با ارائه درست اين خدمات به مردم، شاهد خدمات با كيفيت تر به تعداد بيشتري از مردم خواهيم بود. 
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از ساماندهي مكاني به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي اين سازمان براي تنوع بخشي به مقاصد گردشگري ذكر و اضافه كرد: مقاصد گردشگري د چند سال گذشته به چند استان خلاصه مي شد كه تنها امسال خراسان شمالي، جنوبي، كرمانشاه، كهگيلويه و بوير احمد و اسلام نيز در زمره اهداف و مقاصد گردشگري معرفي شدند. 
وي جاذبه هاي مختلف تاريخي، فرهنگي، طبيعي و اقليمي كشور را به منظور استفاده گردشگران خارجي داراي اهميت خواند و افزود: موقعيت خاص كشورمان اجازه مي دهد يك گردشگر در يك روز هم اسكي روي برف را تجربه كند و هم از آب تني در دريا لذب ببرد. 
سلطاني فر از منطقه آزاد قشم به عنوان نمونه موفق كشور در زمينه گردشگري نام برد و افزود: عملكرد مديران اين سازمان در نوروز 95 مثال زدني بود و با اقدام هاي انجام شده شاهد افزايش حمل و نقل دريايي، ارتقاي كيفيت خدمات و رضايتمندي بوديم. 
وي، قشم را از اولويت هاي گردشگري دانست و گفت: درصصد هستيم تا براي اقشار مختلف مردم امكانات اقامتي و تسهلات فراهم كنيم. 
در اين جلسه، از نوروزبانان بي نوروز با اهداي جوايزي تقدير شد. 
قشم با ژئوسايت هاي مختلف و جاذبه هاي مختلفي چون خليج دلفين ها، لاك پشت هاي پوزه عقابي، تنگه چاهكوه، دره ستاره ها، دره تنديس ها، جزاير ناز، جنگل هاي حرا، غار نمكدان و هزاران جاذبه طبيعي و گردشگري سالانه ميزبان ميليون ها گردشگر داخلي و خارجي است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.